Colaboración en Ona Mediterrània← Volver a todas las colaboraciones
Ràdio · Ona Mediterrània · «L’illa sense calma» · programa 12 · 21 de gener de 2026
El 21 de gener de 2026, L’illa sense calma va dedicar l’hora a «punk brut, metall, soroll amb criteri i gent molt jove que no ve a agradar: ve a dir coses». Els convidats eren els dos components de Delirio.
Oier Ortiz Aldeiturriaga, de vint-i-dos anys, estudia Farmàcia a la UIB; Santiago Alejandro Alvear Viruez, de divuit, fa un cicle formatiu d’Informàtica. Junts toquen punk brut i metall, sense filtres, i havien debutat el cap de setmana anterior a la Factoria de So, a Santa Maria, on Roser Amills els va poder escoltar en una nit amb quatre grups. La conversa va voler saber quan el soroll es converteix en discurs, per què aquest llenguatge i no un altre, quins grups els han marcat i com conviuen la ciència i la norma amb el punk, o l’Informàtica amb tot allò que una pantalla no pot donar. També va quedar clar el que volen als escenaris, entre pogo, bromes i insults: que el cos reaccioni i que el missatge arribi.
Van sonar Lluvia de napalm, de Delirio, i, entre les cites del programa, Huevos rotos (con jamón), de Curriculum Vitae, Wait and Bleed, de Slipknot, per recomanació d’un oient, i, ja després de l’acomiadament, Muerte a la guardia civil, d’Estercolero. El Contestador simptomàtic hi va portar veus del món de la música, entre elles la de Sus Mateu, i una queixa recurrent de les bandes joves: els locals per assajar.
Roser Amills va resumir l’esperit del programa en una frase: «El punk no és una edat. És una posició davant el món».
Escolta aquest programa també a la pàgina d’Ona Mediterrània.
Més a L’illa sense calma, el programa de ràdio de Roser Amills, Ona Mediterrània i Radio y TV.
También te puede interesar
Colaboraciones en mediosOna Mediterrània | «L’illa sense calma» 11: Sus Mateu, rap, experimentació i Zorro Gris (15-1-2026)
Colaboraciones en mediosOna Mediterrània | «L’illa sense calma» 16: Vero Fiol, memòria social i patrimoni dels cinemes de Palma (25-2-2026)
Colaboraciones en mediosOna Mediterrània | «L’illa sense calma» 15: Vero Fiol, memòria, nostàlgia i transformació social dels cinemes de Palma (18-2-2026)
Colaboraciones en mediosOna Mediterrània | «L’illa sense calma» 14: Vero Fiol i «Palma, ciutat de cinemes» (4-2-2026)
Etiquetas L'illa sense calmaOier Ortiz AldeiturriagaOna MediterràniaSantiago Alejandro Alvear ViruezSus Mateu
