Saltar al contenido

La petita llibreria | Núria Sánchez Vicente: reseña de 333 vitamines per a l’ànima (1-9-2013)

Reseña · 333 vitamines per a l’ànima · 1 de septiembre de 2013

Núria Sánchez Vicente reseña en La petita llibreria, el 1 de septiembre de 2013, 333 vitamines per a l’ànima, el libro de citas catalanas de Roser Amills y Víctor Amela (Cossetània). La reseña, en catalán, es íntegra de su autora.

333 vitamines per l’ànima és el recull de cites, saviesa, consells i frases commovedores exclusivament de personatges catalans pensat per guarir-nos dels mals de cada dia.

És el recull definitiu tot i que les grans paraules, els pensaments universals i els grans personatges son inexhauribles i, com l’energia, estan en constant transformació.

La Roser Amills i en Victor Amela formen el tàndem perfecte en aquest recull, es percep que s’entenen a la perfecció i han regirat el calaix de records i icones catalanes per destriar les millor cites i frases.

Poden presumir de tenir la benedicció de Màrius Serra, el qual també ens deixa un pròleg i una reflexió que no deixa indiferent. Ens diu que mai valorem el suficient la salut i realment, no hi ha res més valuós que poder-ne gaudir. Si tens salut, ja ho tens tot. Estem exposats a mil mals però en canvi, ens posem malalts davant les bates blanques.

Organitzat amb dos índexs: índex per temes i índex onomàstic que ens permet fer una lectura buscada a consciència o una lectura atzarosa com si busquéssim la frase que ens fa falta acollint-nos a la sort, l’atzar o el destí.

Homes i dones, joves i adults, vius i morts conformen el remei que ambdós autors ens ofereixen.

Vitamines, pomades, gotes, pastilles, catxets i càpsules de saviesa dites per il·lustres personatges com Pere Calders o Francesc Ferrer i Guardia; per esportistes com en Guardiola, en Leo Messi o Cesc Fàbregas; periodistes com en Josep Cuní o Òscar Dalmau; músics com Pau Casals o Chenoa i personatges diversos com Araceli Segarra, Ferran Adrià i els dos propis autors del vademècum vitamínic.

Gràcies a Cossetània podem gaudir d’aquest miler de consells, aquella veu de la consciència que et fa aturar, pensar i tirar endavant.

Si no ens ofusquéssim tant i poguéssim seguir aquest llibre seriem més feliços, valoraríem més el que tenim i, sobretot, estaríem més plens de serenor i pau.

Sempre tindrem dubtes davant la vida però aquest volum és un bon antídot per indecisos, culs inquiets i per aquelles persones que no es permeten posar momentàniament la seva ment en pausa.

Realment és un llibre recomanable per a tothom i, ara que al setembre sembla que ens costa una mica arrencar els primers fulls de calendari, és el moment ideal per invertir en aquest llibre enlloc de buscar vitamines a les farmàcies.

Feu-me cas i vitamineu-vos!

Gaudiu de la presentació.

Cubierta completa de 333 vitamines per a l'ànima, de Roser Amills y Víctor Amela, con la lista de colaboradores en la contracubierta
Cubierta completa de 333 vitamines per a l’ànima, de Roser Amills y Víctor Amela (Cossetània).

Más en La petita llibreria, Reseñas y 333 vitamines per a l’ànima.

También te puede interesar

Etiquetas

Cubierta completa de 333 vitamines per a l'ànima, de Roser Amills y Víctor Amela, con la lista de colaboradores en la contracubierta

¿Qué te ha parecido? Déjame un comentario

Leo todos los comentarios y me encanta conversar con quienes me leen. Tu correo no se publicará.