Saltar al contenido

Roser Amills LA XARXA | Retalls: Ser vegetarià a Barcelona

Ser vegetarià a Barcelona és molt fàcil, perquè a cada barri hi ha botigues amb productes de proximitat, restaurants que preparen receptes saboroses i fins i tot vida social per relacionar-te amb persones tan compromeses com tu amb el respecte als animals i amb una alimentació saludable.

Jo vaig ser vegetariana molts anys, fins que em vaig espantar de tant analitzar etiquetes —era un estrès—. Però com que m’ho conec prou bé, avui parlaré del carrer Pintor Fortuny, un petit paradís per a vegans i vegetarians.

Al número 33 d’aquest carrer hi ha la botiga Marsan, una mena de supermercat de nutrició natural on es pot comprar espirulina, algues o patés vegetals de tots colors. I a la cantonada amb Doctor Dou, al número 17, hi trobem el Veritas, especialitzat en productes ecològics i amb una oferta molt variada.

Però el protagonista d’avui és el restaurant amb més solera de Barcelona: el Biocenter, just al costat, al carrer Pintor Fortuny, 25.

El vaig conèixer fa molts anys, quan vaig arribar de Mallorca, gràcies a una estudiant d’Erasmus brasilera que n’era clienta i que em va explicar que feia poc que l’havien obert. Des d’aleshores no ha canviat gaire: continua sent un local deliciós i sense pretensions.

És un lloc ideal per anar-hi en grup, perquè és molt espaiós i hi serveixen uns menús de migdia abundants i força saborosos, que agraden també als no vegetarians. I si hi vas sol, cap problema: aquí es comparteix taula per norma. Té el seu encant fer-ho, perquè tothom és molt amable i especial.

Aquí la gràcia està en el fet que et pots asseure prop de qui et caigui millor o et cridi més l’atenció i comentar qualsevol tema amb tota naturalitat. Es respira més que enlloc això de “tots som un” o “som una família, els vegetarians”, i és un gran avantatge: pots descobrir terapeutes alternatius, atletes del Bicing o romàntiques protectores de la fauna d’arreu del món.

I encara hi ha més. Darrerament, a més de la teca biològica —molts productes els adquireixen directament al Mercat de la Boqueria—, els divendres organitzen els BioTangos: classes de ball entre desconeguts vegetarians amb ganes de festa. Així que pots comentar-ho durant el dinar amb el teu improvisat company de taula i convidar-lo a provar-ho. Una sessió costa deu euros.

De tota manera, si no t’agrada ballar, sempre pots visitar l’exposició de la galeria Àngels, que és just al costat i s’hi entra de franc, o fer un volt per les terrasses dels bars convencionals de la zona, que la cervesa també pot ser ben natural.

Roser Amills y su hijo juan en Roses

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *