Fantasías con objetos · 24 de octubre de 2011

Com va deixar escrit Gabrielle Colette (1873-1954), “hi ha menys maneres de fer l’amor del que es diu, però més del que es pensa”, i quan a Diògenes (412-323 aC) li preguntaven que per què resava a les estàtues, responia que estava practicant el desencontre. D’estàtues -en aquest cas es coneix com agalmatofilia- i altres esclaves va aquest capítol: amors o enamoraments amb robots –gran exemple Brigitte Helm, la dona/robot de la pel·lícula “Metròpolis”-, maniquís i nines inflables, com el protagonista de “Tamaño natural”, de Luis García Berlanga (1921-2010) i la seva nina inflable. Un altre cas cèlebre de pigmalionisme es va produir a Londres al 1877, segons expliquen les cròniques de l’època: un jardiner es va enamorar d’una rèplica de la Venus de Milo i va ser descobert practicant un complicat coit amb ella. Igualment, la bella escultura de Leucade, en el Cercle de Belles arts de Madrid, a la qual va donar forma Moisés de Huertas al 1910, s’ha documentat que ha torbat a molts homes. D’altra banda, l’androidisme, relacions sexuals entre éssers humans i màquines humanitzades, apareix en pel·lícules com “Barbarella”, “Flaix Gordon” o “Blade Runner”, els directors del qual han especulat o insinuat la possibilitat d’activitat sexual entre humans i màquines seductores o com a esclaus sexuals. Curiositat: a la sèrie «Star Trek: la Propera Generació», el personatge que més cartes d’admiradores rebia era Data, l’android.
Más en Personal, robots y estatuas.
También te puede interesar
PersonalRoser Amills se casa con Miguel Ángel Cordero Diez en Palma
PersonalRoser Amills sobrevuela Mallorca en globo para celebrar la llegada de la primavera
Agenda socialDiario de Mallorca | Entrevista de Gabi Rodas a Roser Amills: «Amar, a largo plazo, es a tropiezos» (19-1-2026)
Agenda socialVídeo | Roser Amills y su pareja, Miguel Ángel Cordero Diez, lanzan el videoclip de «Amor a tropiezos», la canción que han escrito juntos
Etiquetas androidesbarbarellablade runnerBrigitte HelmColettedataDiógenesestatuasflaix gordonLuis García BerlangamaniquismetropolisMoisés de Huertasrobots
